V dnešní době má většina z nás stále méně času na to, aby je trávila například čekáním v obchodech či zařízeních, jako je kadeřnický salón či fitness centrum, než na ně přijde řada. Pokud patříte mezi tuto skupinu, pak se vám rozhodně vyplatí využít online rezervační systém, který nabízí stále více firem. Ten funguje na poměrně jednoduchém principu. Navštívíte internetovou stránku dané firmy či zařízení, a v příslušné sekci si vyberete některý z volných termínů, případně si zarezervujete dané zboží s tím, že si jej pak již jen přijdete vyzvednout.
Následně pak již jen vyplníte příslušné údaje, aby mohli pracovníci firmy později identifikovat, že jste to skutečně vy, a máte hotovo. V některých případech je však ještě potřeba nejprve zaplatit zálohu. Tu některé z firem vyžadují, neboť zákazníci v danou dobu nepřišli, a firma tak zbytečně přišla o peníze, neboť jim ten termín držela volný. Dobrá, můžeme si říci, ale co když se budou dva lidé nezávisle na sobě chtít zaregistrovat ve stejnou chvíli na stejný termín? V takovém případě většinou vyhrává ten, kdo byl první, byť jen o sekundu. Tomu druhému se pak objeví zpráva, že daný termín již není k dispozici.
Zde je potřeba říci, že celý tento proces je zcela automatický a řízený počítačem. Nelze se tedy domluvit, že by vás „někam vmáčkl“, protože potřebujete danou službu co nejrychleji, případně aby vám někdo zavolal, pokud se uvolní místo. Zde musíte využít klasickou rezervaci přes telefon.
Je pravdou, že tento systém je mnohem pohodlnější pro obě strany. Zákazníkům odpadá mnohdy dlouhé čekání, zatímco pracovníci firmy mají značně zjednodušenou organizaci, neboť ví, kdo v kolik hodin přijde a jakou službu bude požadovat. Samozřejmě, že zde nalezneme i určité nedostatky. Podobně jako u jiných programů, i zde může selhat počítač a přiřadit k danému člověku špatný termín. Také ne všichni lidé, zvláště pak ti starší, jsou dostatečně zruční v používání internetu. I přesto však platí, že se jedná rozhodně o velký krok kupředu.